دردسر طرح دریاچه ارومیه برای نمایندگان آذری

وی با تاکید بر اینکه مساله آب دریاچه ارومیه یک مساله ملی است و ربطی به یک قومیت خاص ندارد و حتما باید مسئولین کشور یک فکری برای این کار ملی بکنند، افزود: معمولا در طرح​های فوریتی، کیفیت فدای سرعت می​شود و اغلب عدم رای به فوریت به دلیل ضرورت کار کارشناسی بیشتر است.وی از هیات رئیسه خواست تا برای حفظ آرامش نمایندگان کاری بکنند تا مرتب فحش و بد و بیراه نثار آنها نشود.


به گزارش آخرین نیوز ، طرح دوفوریتی انتقال آب به دریاچه ارومیه برای محافظت از آن بالاخره پس از هفته ها انتظار سه شنبه ۲۵ مردادماه در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت. اگر چه طراحان هشدار میدادند که در صورت عدم توجه به وضعیت وخیم دریاچه ارومیه، این دریاچه تا دو سال دیگر خشک میشود و بیم باران های نمکی می رود اما نمایندگان به دو فوریت این طرح رای ندادند تا به صورت عادی در مجلس بررسی شود.


نمایندگان به دو فوریت این طرح با ۹۴ رای مخالف، ۵۷ رای موافق،35 رای ممتنع و بی اعتنایی و عدم مشارکت 86 نماینده رای مثبت ندادند. تحلیل ترکیب و کم و کیف آرا به این طرح برای دریاچه اورمیه در مجلس که چهار پنجم نمایندگان در عمل به آن رای منفی دادند، نشان از عدم حمایت حتی آذریها از این طرح دارد .پس از آن یکی از سایت​های خبری اسامی موافقان ومخالفان این طرح را منتشر کرد که همین امر به دردسری برای نمایندگان تبدیل شد بطوری که دیروز نماینده اردبیل از تماس​های تلفنی مشکوکی با برخی نمایندگان خبر داد که به دلیل عدم رای به طرح آب رسانی به دریاچه ارومیه به آنها فحاشی می کنند.


این پایان ماجرا نبود چرا که امروز هم بشیر خالقی نماینده خلخال و کوثر با اشاره به تماس​های تلفنی مکرری که از سوی مردم ارومیه همچنان ادامه دارد ، گفت: دائما به او برای عدم رای به این طرح فحاشی می​شود.وی از هیات رئیسه خواست تا برای حفظ آرامش نمایندگان کاری بکنند تا مرتب فحش و بد و بیراه نثار آنها نشود.


در واکنش به این تذکر محمدرضا باهنرگفت: درباره طرح دوفوریتی دریاچه ارومیه متاسفانه مسائل حاشیه ای زیاد شده است. سایتی یک لیست را با کمال بی انصافی منتشر کرده است. بنده کشف کردم که این سایت، اسامی امضا کنندگان این طرح را به عنوان موافق آن منتشر کرده و نمایندگان ارومیه که در لیست طراحان نبودند را مخالف آن معرفی کرده است. این کمال بی انصافی است.وی با تاکید بر اینکه مساله آب دریاچه ارومیه یک مساله ملی است و ربطی به یک قومیت خاص ندارد و حتما باید مسئولین کشور یک فکری برای این کار ملی بکنند، افزود: معمولا در طرح​های فوریتی، کیفیت فدای سرعت می​شود و اغلب عدم رای به فوریت به دلیل ضرورت کار کارشناسی بیشتر است.


جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه هم در تذکر دیگری از اظهارات باهنر تشکر کرد و گفت: آقای خالقی در مورد مردم ارومیه اظهارنظری کردند که صحیح نیست. اینکه چند نفری زنگ بزنند و برای همکاران ما مشکل آفرینی بکنند را ما هم نمی​پسندیم.


وی از خالقی به خاطر رای به این طرح تشکر کرد و به نقل از دیگر نمایندگان ارومیه (ذاکر و قاضی​زاده) افزود: ما رفتارهایی که به انسجام عمومی لطمه بزند را محکوم می کنیم و مطمئن باشید که مردم آذربایجان هم چنین نظری دارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا